Chevrolet модел, подобен по размер и концепция на популярния 1955-57 модели. Ентусиасти побързаха да забележите, че Chevelle е 115-инчов (2900 мм) Междуосието е същата като тази на Chevy 1955-57. Две врати, твърд покрив купета и кабриолети , с четири врати седани , както и четири врати вагони мястото са били предлагани през целия план. В съответствие с редица други Chevrolet, с две врати hardtops са били наричани спортни купета . Четири врати hardtops, наречена Sport седани, са на разположение (през 1972). С две врати комби е на разположение през 1964 г. и 1965 г. в основата серията 300. Различни вагона са били продадени с изключителни указателни табели: Greenbrier, конкурс и конкурс имоти. Шест-цилиндров V-8 и власт се предлагат във всички области. В Chevelle е в основата на Beaumont , повторно балансиран модел се продават само в Канада от Pontiac дилъри.
В Chevelle SS представители на Chevrolet влизане в мускул кола битка. В началото 1964 г. и 1965 Chevelles имаше Malibu SS значка на задния панел тримесечие (част от възможности Z16 цена от 1501 $ през 1965), [1] е емблема на предната броня, както и различни вътрешни стил номера, 737 за твърд покрив, 767 за конвертируеми; [2] на $ 162 Super Sport пакет е на разположение на престижна Малибу с две врати твърд покрив и кабриолети, възможността добавя специални външни brightwork с емблемата SS и 14-инчов пълен диск колело покрива от Impala SS . Вътре имаше винил кофа места интериор, който черта под конзола за модели, оборудвани с допълнителен алуминиев Мънси четири-степенна механична или PowerGlide две-степенна автоматична трансмисия вместо стандартните ръководство на три скорости. Malibu SS също има четири клъстера габарит на мястото на светлините двигател предупреждение и тире монтираните тахометър е задължително. Наличните 283-кубически-инчов четири барел V-8 двигател с мощност от 220 конски сили е една и съща оценка, както на Chevy 1957 Power-Pak 283 двигателя.
Докато през 1964 г. Малибу СС може да припомни миналото слава, бъдещето е на разположение в продължение на Pontiac. Там Chevelle на Pontiac Бурята корпоративни братовчед имаше 389-кубически-инчов V-8 да се създаде 325 к.с. Pontiac GTO , следвана бързо от 310-коня 330-куб-инчов Oldsmobile Cutlass 442 . Това беше всичко, което беше необходимо да се прекъсне Chevy гросмайстори 326-кубически-инчов таван за средно автомобилни двигатели. От средата на 1964 г. Chevelle може да се поръча с разпределението на 327-кубически-инчов V-8, и в двата 250 или 300 к.с. (224 кВт). И двамата са използвали четири барел въглехидрати и 10.5:1 компресия и могат да държат собствените си срещу 289 Ford Fairlanes и 273 Plymouth баракуди . Но мускулите феновете ще поиска повече, и го получи. За 1965 г., Chevrolet и предлага 350 к.с. 327 V8 като редовно се изготвят вариант (RPO) L79. И все пак, за тези "разумни" купувачи, Chevelle е привлекателен и Chevy построени 294 160 тази първа година, в това число 76 860 модела СС. [3] След 1965 г., Malibu SS емблеми изчезнали с изключение на тези, продадени в Канада. Само 201 Малибу SS396 голям блок оборудвани автомобили са произведени през 1965 година. В Chevelle SS 396 станал редовен серия от собствените си през 1966 година. (Стил номера 817 и 867 тази година), [4] е била високата версия производителност и имаше своя собствена гама от двигатели и оборудването. SS 396 купета и кабриолети, използвани Малибу органи с подсилени рамки и преработен предно окачване: по-висок процент извори, калибрира сътресения, и по-дебели предната стабилизираща щанга. Те също така са симулирани качулка лъжички, червени ленти гуми и ярки декоративни корнизи. Всички излъчвания са под СС, изместена Изпълнението двигатели на разположение включени 396 CID V8s - мощност от 325 к.с. (242 кВ), 350 к.с. (260 кВт) и 375 к.с. (280 кВт) съответно (396 конски сили средата е оценен на 360 к.с. (270 кВт) за 1966 и само 350 к.с. (260 кВт) след това). Серията SS396 е продължило от 1966 до 1968, преди да бъде изпада опция пакет. От 1966 г. и 1967 г., модел година бе дадено ограничена серия от две врати спортните купе на "осанка назад" със собствен стил номер 17. [4]
[ редактиране ] Z16 SS396
Само 201 редовното изготвяне 1965 Z16 Chevelles са били построени в Канзас Сити завод. Възможността Z16 включва конвертируеми опаковка рамка, намаля задната ос и комплекти спирачни от съвременната Impala, тежък режим отложено плащане, както и почти всички Chevelle комфорт и удобство опции. В Z16 стандарт голям блок 396 Turbo-Jet V8 дойде само с Мънси широко съотношение четири-степенна механична скоростна кутия. Задният панел на Z16 е уникален черен и хромирани елементи, които в рамка необрязан Chevelle 300-стил стопове (Малибу и Malibu SS модели са ярко леща метални елементи).
Две прототип Z16 Chevelles са били построени в завода Балтимор. Дали тези два прототипа и тази, съобщена конвертируеми са включени в тази цифра 201 не е известна. В един кабриолет е станало специално построена за Chevy управител Semon "Bunkie" Кнудсен, но обикновено се нарича 201-ви Z16 Chevelle и разбират, че са били унищожени. Оригиналът конвертируеми Z16 предполага се появиха в известни автоматично събиране чл Астор е, тя е доказала, че е фалшива.
1966-1967
1966 видях пълен restyle на Chevelle на предишния рамка, която включва гладки контури, широк нова радиаторна решетка и броня лечение, както и извити странични прозорци. Изпъкнала задната броня линии и "летящи опора" линия на покрива (тунелиране в "С" стълб) бяха основните теми в 66 hardtops, споделени с други GM "А" орган модели. Новият орган, отразени в "кокс бутилка" формата на тялото, която стана на мода за американски автомобили в средата на 1960. А твърд покрив стил Sport Sedan се присъедини към серия Малибу. Chevelles продължи и през 300, 300 Deluxe, и Малибу декоративни елементи. Налични двигатели са една 327-кубически-инчов V-8, вместо на една от шест, или средно ниво опция, 220 к.с. 283-кубически-инчов V-8. Разумното внимание на списъка с опции да добавите тахометър, списание стил декоративни тасове и синтеровано метални спирачки.
1967 Chevelle SS396 твърд покрив Coupe
От 1967 г. имам някои модели стил ощипвам, в резултат на по-дълъг, по-ясен вид. Голям taillamps влезе в нова задна края със стандартни светлини гръб. В противен случай, видима промяна е скромен. "Това, което ще видите вътре", заяви на продажбите брошура за 1967 Chevelle ", вероятно ще донесе на тежки принуда да отиде на шофиране." Предни дискови спирачки са били на всички модели, както и нова двойна главния спирачен цилиндър спирачна система включи предупредителна светлина. Цял множество нови спасително оборудване стана стандарт, включително collapsable кормилната колона [5], като от 1967 г. модели по-безопасни автомобили. В SS396 продължи като единствен модел Super Sport, и в двата спорта Coupe и Convertible видове каросерии. 375 к.с. 396-кубически-инчов V-8 официално се е отклонила от списъка с опции обаче 612 все още са били построени. Купувачите избрани от не по-малко от шест предавания: две три скорости, четири-степенна, ускоряваща, а две автоматика. Ръководството на изместване характеристика на Turbo Hydra-Matic предаване е изтъквани в рекламата. Опции включени Superlift абсорбери въздушен удар, страто-лесно облегалки за глава, както и специални инструменти. Въпреки, че голяма новина Chevy за 1967 г. за въвеждане на Camaro, Chevelle, предлагани по-традиционен вид спортно излъчване.
Второ поколение (1968-1972)
Второ поколение
1968 Chevrolet Chevelle SS396 твърд покрив Coupe
Производство
1967-1972
Модел година (и)
1968-1972
Събрание
Арлингтън, Тексас , САЩ
Атланта, Джорджия , САЩ
Балтимор, Мериленд , САЩ
Флинт, Мичиган , САЩ
Framingham, Масачузетс , САЩ
Fremont, Калифорния , САЩ
Канзас Сити, Канзас , САЩ
Ван Nuys, Калифорния , САЩ
Oshawa, Ontario , Канада
Sainte-Thérèse, Квебек , Канада
Вид на каросерията (и)
2-врати твърд покрив
2-врати купе
2-врати конвертируеми
2-врати седан
4-врати седан
4-врати твърд покрив
4-врати комби
Двигател (и)
230 CID Inline шест- I6
250 CID Inline шест- I6
307 CID малките блокове V8
327 CID малките блокове V8
350 CID малките блокове V8
396 CID Биг-Block V8
400 CID малките блокове V8
402 CID Биг-Block V8
427 CID Биг-Block V8
454 CID Биг-Block V8
Предаване (а)
3-степенна за употреба
4-степенна за употреба
2-степенна автоматична
3-степенна автоматична
Междуосие
112 в (2845 mm) Coupe
116 в (2997 mm) Sedan / Wagon
Собствено тегло
£ 3520 (1600 кг)
От 1968 Chevelle има изцяло нова отчетливо изваяни орган със заострени калници отпред и заоблени beltline. Колата прие long-hood/short-deck профил с висока задна четвърт "скандал". Въпреки че всички 1967 Chevelle модели се качи една 115-инчов (2900 мм) междуосие от 1968 г. купета и кабриолети сега се качи едно спортно 112-инчов (2800 мм) междуосие. На седани и вагони, се обърна към един 116-инчов (2900 мм) участък. Работна ширина нарасна инча отпред и отзад. Твърд покрив купета черта полу-хечбек, произтичащи линия на покрива. Най-подреден модели (включително SS 396 и нов конкурс лукс) включени нови Скрий-A-Way на GM чистачки система. Малката Chevelles ще получи тази промяна по-късно. Супер Спорт (396 СС купе и кабриолет) станаха серия от самосебе си. Chevrolet произведени 60 499 396 СС hardtops но само 2286 кабриолети. Черно-ударени Супер Спорт качи F70x14 червени ленти гуми и се стандартен 325-конски сили 396-кубически-инчов Turbo-Jet V-8 двигател под специална двойна куполна качулка. 350 и 375 конски сили 396 двигатели могат да бъдат заменени. В СС 396 Sport Coupe започна в $ 2,899 - $ 236 или по-ниска от сравнима Малибу с 307-кубически-инчов V-8. Всичко винил седалки и конзола са задължителни. Новият конкурс Sport Sedan насочени към лукс, със специални шумоизолация, както и дълбоко подплатени арматурното табло с имитация на акценти Woodgrain и всички винил цвят с цвета на интериора. Малибу придоби ново Sport Sedan каросерията тази година. В Concours имоти Wagon е един от четирите различни модели комби Chevelle. А една години Nomad , Nomad избор е бил предложен. Редовен двигатели Chevelle започна с-140 к.с. Турбо-спестовните шест или новия 200-конски сили Turbo-Fire 307 V-8, но се разтегне до един 325-конски сили версия на 327-кубически-инчов V-8. Ръководството автомобили предаване имам на GM "Air Injection реактор (AIR)" смог помпа, която добавя сложност под капака. Нова Федерална безопасност с мандат на оборудване, включени светлини странични светлини, както и рамото колани за пътниците извънбордови предната седалка на автомобили, произведени след 1 декември 1967 година.
1969-1972
1969 Chevelles са били фактурирани като "най-популярните среден клас автомобил на Америка." Те показват само незначителни промени за 1969 г., водена от преработен предния край стил. Един хромирана лайсна, свързани четириядрени фарове, броня и отвори проведе паркинг светлини. Стоп лещи са големи и по-вертикално, вливащи се в квартал панели. Предни вентилационни прозорци започнаха да изчезват сега, Astro вентилация е изпращала външния въздух в няколко модела Chevelle. В състав Chevelle прибиращата се на две серии: 300 Deluxe и Малибу. Вече не е поредица от себе си, SS 396 превръща в $ 347,60 опция пакет за всеки две врати. Това не означава просто конвертируеми или твърд покрив Sport Coupe, но дори и pillared купе в долния наем 300 Deluxe серия. Супер Спорт включва 325 к.с. 396-кубически-инчов V-8 под двойния купол качулка, заедно с прекъсване на електроснабдяването решетка показване на емблема SS и черен заден панел. По-мощни версии на двигателя 396 също така списъка с опции, разработване на 350 или 375 конски сили. Няколкостотин Chevelles дори е успял да придобие 427-кубически-инчов V-8, обикновено изгражда само в пълен размер модели. Chevelle комби дойде в три нива: конкурс, Nomad и Greenbrier - последният знак миналото са били използвани за Corvair ван. Нова задна врата с двойна действие управляван или по традиционен начин, или като панел тип врата. Вагоните, опъната 208 инча (5300мм), общото срещу 197 инча (5000 мм) за купета. Нова шушулки кръг инструмент, замениха предишните линейни оформление. Chevelle възможностите, включени за почистване на фаровете, ел. стъкла и ключалки, както и заден размразяване. средни производствени Chevy се е увеличил тази година, като Malibus далеч по-популярна, отколкото техните по-скъпи приятели. По-малко от седем процента от Malibus е от шест-цилиндров двигател, а повече от 86 000 396 СС имам една опция. Всички 69 Chevelles има нова колона заключване волана една година напред на Федералната изискване, и облегалки за глава, необходими за всички автомобили, продавани в САЩ след 1 януари 1969 година.
През 1970 г. Sheetmetal ревизии даде органите, по-квадратен до позиция, и интериора са били преработени, също. От 1970 година Chevelles дойде в Спорт Coupe, Sport Sedan, кабриолет и седан с четири врати - заедно с чифт ъпгрейди Super Sport. Възможността SS сега ограничава до Малибу 2-врати Sport Coupe и кабриолет. По-късно през годината на модела дойде един базов модел, по същество за възраждането на бившата 300 Deluxe, той е бил предложен само като Sport Coupe и седан. Нови опции, включени ключалки мощност вратата и с дръжка, монтирани чистачки контрол. Двигател избор варира от стандартните 155 к.с. шест цилиндъра и 200 к.с. 307-кубически-инчов V-8, на двойка от 350 V-8s и чифт 402 (396). По-голям двигатели е достъпна като редовни опции производство, в резултат на добавяне на SS454 опция.
В СС 396 Chevelle включени 350 к.с. Turbo-Jet 396 V-8, специално окачване, "сила купол" шапка, черни ударения решетка, еластична задна броня-вмъкнете, и широко овална гумите на спортните колела. Макар и 375 конски сили ъпгрейд е на разположение, са били продадени няколко - на първо място, тъй като допълнителни разходи прави сбора от прекалено близо до SS 454. В 454-кубически-инчов V-8, като предлага 360 конски сили в стандартна форма, но невероятните 450 коне в твърдо-товарач, с висока компресия, LS-6 маската. Последният направи една Chevelle от най-бързите автомобили мускул, строен някога. "Може да направим труден още по-трудно", обясни на брошурата, като добави Коул Въвеждане на образец SS. Стъпка на газ, и една лъжичка отвори ", за да хвърли допълнителна глътка свеж въздух във въздухопровода на въздух за двигателя .... като втори вятъра на разстояние бегач." Функционални щифтове качулка заключване завърши пакет SS. В 454 куб.м в (7.4 L) LS5 V8 е оценен на 360 к.с. (270 кВт). В LS6, с мощност от 450 к.с. (340 кВт) и 500 фута • колектора (680 N • m) на въртящ момент, ще осигури 1.4 мили (400 м) ленти изпълнения в ниската до средата на 13секунди обхват при 105-108 mph (169-174 км / ч). В ZL1 и L88 427s и двамата са били оценени на 430 к.с. (320 кВт), но всъщност произведени над 500 к.с. (373 кВт) на склад конфигурации. Те са "раса само" двигатели и много, много малко са били някога инсталирани в серийни модели. Повечето са били поръчани от състезатели, които са фабрика връзки или продадени над контра части.
От 1971 г. Chevelles имам пресни предния край стил, който включва голяма мощност-Beam еднофамилни фарове, един преработен решетка и броня, както и неразделна парк / сигнал / габаритни светлини. Нова двойна стопове кръг са неразделна със задната броня. Защото СС модели претърпели тежки допълнителни такси, застраховки, Chevrolet представи "Heavy Chevy" от средата на годината на разположение с V-8 двигател с изключение на 454, която е свойствена за моделите SS. За 1971 г., на база Chevelle SS двигател е с две барел 350 кубически инча V8 оценени на 245 бруто (165 нето) конски сили. По желание на разположение е от четири барел carbureted версия на V8 350 мощност от 275 бруто (200 нето) конски сили. Големите двигатели блок от предишни години сега са по избор, включително V8 402 мощност от 300 бруто (270 нето) конски сили, и LS-5 454 V8 с 365 бруто и 285 нетни конски сили. Chevrolet спецификации за 1971 е включвала и "брутен" и "чиста" мощ данни за всички двигатели. Възможността СС може да се поръча с всички по избор V8 и става по-скоро рокля-нагоре вариант от представление опция. GM мандат всички раздели дизайна на своите двигатели да работят на по-ниско октаново число редовни и ниско олово или безоловен бензин. За да се позволи използването на по-ниско октаново горива, всички двигатели, включени ниски съотношения на компресия (9:1 до по-ниски, много под 10.25-11.25:1 кръг на високо-производителни двигатели от 1970 г. и по-рано). Този ход намали конски сили рейтинги на големия блок двигатели до 300 за кубически-инчов 402 V8, но е изненадващо, че LS-5 454 вариант има един "рекламира" пет конски сили се увеличи до 365. LS-6 454 вариант, който първоначално е бил обявен за редовни вариант производство на Chevelle SS за 1971 г., отпадна в началото на модел година и не по официални данни сочат, че всички 1971 Chevelles се събраха със LS-6 двигател.
1972 Chevelles носеше еднофамилни паркинг / странични габаритни светлини на предните си калници, извън ревизирана предна решетка близнак-бар. Всички Malibus е укрил стъкло. Super Sport оборудване може да бъдат поръчани с V-8 двигател, включително и база 307-кубически-инчовата версия. От 1972 г. Chevelle серия е достатъчно широка, жалбата се квалифицира като кола втора най-продавания в САЩ. База версии отново включва четири модела вагон серия. Upscale версии са Malibus включително конвертируеми модели. Повече от 24 000 Малибу спортни седани са били построени, със стандартен 307-кубически-инчов V-8 оценени на 130 (нето) конски сили. С това V-8, Малибу Sport Coupe е бестселър от далеч, започващи от $ 2.923. В шест-цилиндров версия избяга $ 90 по-малко. Двигател опции, включени на 175 к.с. 350-кубически-инчов V-8 и 240 к.с. 402-кубически инча (още известен като 396), както и 454, които са успели да потушат 270 конски сили под мрежата рейтингова система. Chevelles, продавани в Калифорния не може да получи 307 V-8, но носеше 350 кубически инча вместо двигателя. През 1970 г., Калифорния автомобили често имат различни двигатели от тези, търгувани в държави с по-строги правила на емисиите.
Super Sport оборудване може да бъдат поръчани с V-8 двигател, включително и база 307-кубически-инчовата версия. От 1972 г. Chevelle SS е основен двигател с мощност от 270 к.с. мрежа (201 кВт), съобразен с постановление на GM, че всички двигатели да бъдат оценени в тяхната нетна рейтинги на двигателя. Въпреки по-ниската оценка не е имало доказателства, че мощността е всъщност промяна на серийни модели на същата година. Всички други двигатели на списък СС са непроменени от 1971 година. Chevelle вагони измерени 10 инча (250 мм) по-кратък от пълния размер вагони и тежи около половин тон по-малко, а се продават много по-бавно. Американците явно все още им харесва големи коли. Модел-годишната продукция възлиза на 49 352 290 008 Chevelles и Malibus плюс 54 335 комби.
Трето поколение (1973-1977)
Трето поколение
1973 Chevrolet Chevelle Malibu Coupe Колонада
Производство
1972-1977
Модел година (и)
1973-1977
Събрание
Арлингтън, Тексас , САЩ
Атланта, Джорджия , САЩ
Балтимор, Мериленд , САЩ
Флинт, Мичиган , САЩ
Framingham, Масачузетс , САЩ
Fremont, Калифорния , САЩ
Канзас Сити, Канзас , САЩ
Ван Nuys, Калифорния , САЩ
Oshawa, Ontario , Канада
Sainte-Thérèse, Квебек , Канада
Вид на каросерията (и)
2-врати купе
4-врати седан
4-врати комби
Двигател (и)
250 CID Inline шест- I6
305 CID малките блокове V8
307 CID малките блокове V8
350 CID малките блокове V8
400 CID малките блокове V8
454 CID Биг-Block V8
Предаване (а)
3-степенна за употреба
4-степенна за употреба
3-степенна автоматична
Междуосие
112 в (2845 mm) Coupe
116 в (2997 mm) Sedan / Wagon
Замислен през оптимизъм, но роден със закъснение, трето поколение Chevelles ликвидация се увеличава, опитвайки се обстоятелства. Малката промяна в дизайна през последните пет години са били построени, 1973-1977 Chevelles се падат повече от 1.7 милиона продажби в един от най-обезпокоително периоди на автомобилната индустрия се сблъсквали. Когато тези Chevrolet междинни продукти са били пенсионирани, обаче, той трябваше да е очевидно за всеки, който направи труда да забележите, че никога не би се коли доста ги харесвам again.Surprisingly големи и удобни, преживял Chevelles на тази епоха върна спомените за това как приятно V-8 задвижвани, задно предаване 1970 GM автомобили може да бъде. Тоест, ако можете да намерите хубав един днес. Прищина примери за 28 647 1973 Malibu SS купета и вагони, 42 941 1973 Laguna купета и 38790 1974-1976 Лагуна Type S-3 купета са трудни за намиране, което е жалко, че сега горивото е изобилна, а 55-mph националните скорост граница е била останат в миналото. [6]
В най-широката редизайн в своята 10-годишна история, белязана от 1973 г. Chevelle, а с нея и отбеляза края на hardtops както ние ги знаем. Новият име "Колонада твърд покрив" черта полу- хечбек линия на покрива, без рамки стъклена врата и фиксирани, стил "Б" стълбове, структурно достатъчно силен, за да допринесе за occupent безопасността на преобръщане тип инцидент. GM е очаквал Федерална преобръщане на стандартите за безопасност, които иронично не се сбъднаха. Отличителен задното стъкло тримесечие на 2-врати купета и нови странични прозорци с оформена стълба център бяха представени на 4-врати модели. Задните прозорци на купетата вече не е отваряна. В допълнение към новата линия на покрива, предната и задната част изглеждаше различават значително тази година, като 1973 е годината на федерално с мандат 5 mph броня отпред, като към дължината на автомобила. Допълнителни нови функции тяло беше акустично-отварящ се покрив, двойни, по-строги монтиране стъкло и вълни стил извън дръжки на вратите. Междуосие размери са отпаднали; спортен 112 инча (2800 мм) за купета и 116 инча (2900 мм) за седан и комби , а органите са пет инча (127 мм) по-дълго и един инч по-широк с 1-инчов (25 мм) по-широк колеята. В комби, достъпна на 6 или 9 седящи места, като включва нова балансира liftgate което позволява лесно влизане и зареждане до 85 кубични фута . [7]
1973 модели, въведени монолитен пълен пяна предната и задната конструкция седалки, проточни енергийна система вентилация, вътрешен съобщение на предния капак, рафинирани Delcotron генератор и затворени странични клема на акумулатора, по-голям резервоар 22 литра гориво, и "промиване и сухи" рокер панели представи първата в нов дизайн 1971 в пълен размер модели на марката Chevrolet. Друг структурно подобрение е по-силен дизайн за охрана на вратата странични греди. [7] Нови опции, включени въртящ се седалки (с конзолата) за купета и турбина I полиуретанова (подкрепен от стомана) колела, както е габарит инструментален блок. А властта люк на покрива е опция 1973-75. [8] вътрешните работи простор на Chevelle '73 бе подобрена, особено на задните седалки. Височина на таваните е леко и рамото стая печалби са били с 1,6 инча (41 mm). Задната седалка е място за краката на 3,5 инча (89 мм) в седани. Друг е 15.3-кубически фута (430 L) багажен обем, което е увеличение от 2,5 кубически метра (71 L) над 1972 модела. Все още се възползват от новите проекти тялото е значително по-добра видимост, до 25% в купетата и вагоните, и 35% през седани. В необичайно тънки стълбове предното стъкло също допринесе за много по-добра видимост.
Малибу и неотдавна име Deluxe на базата на сериите модел черта на новата броня 5 mph система с голям бронята хромирани предни и хромирана задна броня. Малибу серия интериор включени плат и винил или всички места за винил подреден и дълбоко обрат килими. Deluxe интериор серия черта плат и винил или плетени седалка винил декоративни елементи. Подовите настилки са цветово въвели винил покритие от каучук. В СС сега е подреден вариант ограничава до средно ниво серия Малибу. Клиентът може дори да получа мястото SS вагона през тази година - с възможност за ползване на 454-кубически-инчов V-8 двигател, не по-малко, но смесването на спорт и утилитарни добродетели вагон ще продължи само един сезон. Включен е черна решетка с емблемата SS, по-ниски ос и ивици колело отвор, ярки корнизи покрив вливане, цвят с цвета на двойно огледало спорт, черен bezels стоп, SS броня и заден панел емблеми, специални предни и задни стабилизиращи щанги, 14x7 инча рали колела , 70-серия, повдигнати бели с букви гуми, специални уреди и SS интериор емблеми. [10] Възможността СС изисква налични 350 или 454 V8 с 4-степенна или Turbo Hydra-Matic трансмисия.
Chevrolet чест Калифорния морските курорти отново с названието на горната серия Chevelle Laguna с Малибу, като по средата на място, а на базата на сериите се нарича просто Deluxe. В допълнение към стандартните 350 2 мм V8, Laguna модели включени предна и задна стил, включително в цвета на купето полиуретанова предна част прикриване на нов 5 бронята система км / час. На незначително влияние на носа конус полиуретанова, подкрепени от ударопоглъщащ цилиндри, отклонява и борби; Лагуна модели също черта конкретна отливка хромирана решетка с папийонка емблема, в цвета на купето (стомана) задната броня , предна и задна броня търка ленти, ярко корнизи покрив вливане, светли корнизи колело отвор, хром bezels стоп, пълен колело покрива, калниците и Лагуна указателни табели. Две Laguna комби бяха въведени, включително Laguna Estate . Лагуна интериори са модел плат и винил или по избор дишаща-винил тапицерия всички, отличителен врата с карта джобове, дълбоко обрат килими, Woodgrain винил акценти, и Laguna указателни табели. [10]
Потребителите продължават да купи Chevelles: 327 631 от тях в модел 1973 година, плюс 59 108 комби. В Малибу версии на Chevelle продължи да продава най-добре с голяма разлика, но по-скъпо Laguna купе и седан направила почтен, показващи, с 56 036 ще се клиенти. Super Sport опции продължи 28,647 Chevelles от които 2500 проведе голяма 454-кубически-инчов двигател. Възможността SS отпадна в края на годината на модела. [11]
1974-1977
Годишно промени в дизайна на предната и задната марка на естетически различия, както в предишни години. В Chevelles са най-продаваните за GM, както беше Oldsmobile Cutlass , които са използвали едни и същи корпоративни А тяло платформа.
1974 Chevelles включени нови решетки, нови задни светлини и задна броня 5 mph (в допълнение към бронята 5 mph пред добавя '73) Името Лагуна са дебютира на Chevelle 1973 като най-лайн серия в цялото тяло-стилове, но 1974 Laguna Type S-3 дойде само като купе, което в комбинация с Лагуна лукс да се чувствате тон път на СС, който го заменя. Работата е допълнително подобрена с добавянето на нови GR70-15 радиални гуми. Новият Лагуна S-3 наконтил края полиуретанова отпред с ревизирана решетка и нови фарове паркинг, увеличен в задната част с нови задни светлини. От правителството с мандат 5 mph (8.0 km / h) хром задната броня замени в цвета на купето стомана 2.5 mph (4.0 km / h) версия от '73. Стандартното оборудване включва конзола, винил покрив, опера тип вертикална задна тримесечие прозорци, които могат да бъдат покрити с хоризонтални ребра за няколко долара допълнително; ивици каросерията, Лагуна S3 емблеми, рали колела, 4 говори волана, както и твърда шокове / извори, предна стабилизираща щанга, както и мазнини гуми HR70x15 на колела рали. Предни пътниците се качи в въртящите кофа, а за водача натъкнаха на шест набиране арматурното табло. Production totaled 15,792 cars, with prices starting at $3,723 - but with plenty of options to send the bottom line past $5,000. Engine offerings included a standard 145 horsepower (108 kW) 350 two-barrel V8, with optional powerplants including a 150 horsepower (110 kW) 400 two-barrel V8, 180 horsepower (130 kW) 400 four-barrel V8 and 230 horsepower (170 kW) 454 four-barrel V8, except in California where a 155 horsepower (116 kW) 350 four-barrel V8 was standard and the 400 and 454 engines were optional. The 454 was available with the Turbo Hydra-Matic automatic 400 or Muncie 4 speed manual transmissions . 3-point seat belts with integrated shoulder belts were introduced as on all Chevrolet models.
With the Laguna nameplate now bearing the sporty model in the Chevelle line, the top-line series for 1974 was the new Malibu Classic series, offered in sedan, coupe and station wagon models. Unlike the 1973 Laguna, the Malibu Classic used the same front end and chrome bumper as the lesser (Malibu) models, but the vertical rear quarter windows and a spring-loaded hood ornament were featured. Inside, the Malibu Classic featured luxurious interiors with notchback bench seats upholstered in cloth or vinyl, carpeted door panels and woodgrain instrument panel trim. Optional on Malibu Classic coupes were swivel bucket seats (with console) in cloth or vinyl. The base Deluxe series was dropped for 1974, making the Malibu the base model. Base engines were the 250-cubic-inch six and the 350-cubic-inch V-8.
1975 Chevelle Malibu Coupe
1975 Chevelle Laguna S-3 Coupe
For 1975 although the basic body styling was unaltered, the Colonnade designation was dropped. The lineup was marked by fresh front and rear styling including a vertical grid-patterned grille and new bright trim around the headlights were highlights. Rectangular taillights sat flush with the body surface, connected by a brushed chrome panel. Malibu Classic coupes had distinctive opera windows. Landau coupes came with a vinyl roof, full wheel covers, whitewall tires, color-keyed body striping, and dual sport mirrors. Engines ranged from the standard 250-cubic-inch six and 350-cubic-inch 2-barrel V-8 to V-8 options of 400 and 454-cubic-inch size, the last with a 235-horsepower rating. Variable-ratio power steering was now standard with V-8 models, and all 1975 models rode steel-belted radial tires. A new "Chevrolet Efficiency System" introduced a High-Energy Ignition (HEI). This electronic ignition system provided minimal maintenance and increased power. Speedometers were now calibrated in both miles per hour and kilometers per hour. Following its debut as a 1974 model, the sporty Laguna Type S-3 left the lineup briefly, then reappeared in January 1975. This time, it wore a rakishly slanted, urethane-covered aero-style nose designed for NASCAR, louvered opera windows, and could be ordered with a vinyl half-roof. The 454 engine option was available for the first half of the model year after which the 400 engine became the top engine. Options included an Econominder gauge package, affirming again that the age of muscle was long gone.
1976 Chevelles earned a billing as "a size whose time has come." Malibu Classics adopted a diamond-pattern grille and stacked rectangular headlights, while regular Malibus kept a single-light setup and plainer grillwork. Three V-8s were available: a new 305-cubic-inch version rated at 140 horsepower, a 165-horsepower 350-cubic-inch, and a 400-cubic-inch engine that developed 175 horses. Options included the Econominder gauge package. In its third and final season, the 1976 Laguna Type S-3 was little changed. It again featured quarter-window louvers and a sloped, body-color urethane front end. Lagunas shared their round-gauge instrument panel with the Chevrolet Monte Carlo, and could be ordred with a four-spoke sport steering wheel as well as swivel front bucket seats and a center console. Lesser models made do with a more conventional dashboard and a linear-readout speedometer. Production of the Laguna edged up to 9,100 cars as the base price went to $4,621.
The 1977 Chevelles got new grilles. The lineup consisted of Malibu and Malibu Classic models in coupe, sedan, and station wagon body styles. Estate Wagons and the Laguna Type S-3 were gone. Malibu Classics, again the top model, switched to a vertical grille pattern and six-section taillights but kept their twin stacked headlights and stand-up hood ornament. Malibu grilles changed little. Fewer engine selections were available though the engines that remained gained a few horses. In standard form, Chevelles had a 250-cubic-inch six-cylinder engine or a 145-horsepower, 305-cubic-inch V-8. The sole option beyond that was a 170-horsepower, four-barrel 350-cubic-inch V-8 (this engine was standard in the Malibu Classic station wagon) Malibu Classics had a luxurious cloth/vinyl split-bench front seat, color-keyed steering wheel, and woodgrain-accented instrument panel. Malibu options included a $46 Exterior Decor group, $54 tinted glass, and $33 full wheel covers. A total of 37,215 Malibu Classic Landau coupes were produced, as opposed to 73,739 Malibu Classic coupes and 28,793 Malibu coupes. In four-door sedan form, too, the Malibu Classics outsold base models by a substantial margin. The 350 V8 was the top engine.
A Chevelle SE (special edition) was available and provided front and rear spoilers, turbine II wheels, F60x15 tires, special graphics and decals, quarter window trim, front and rear sway bars, F41 sport suspension and a deluxe interior. Three colors were available. 50 of these rare cars were built.When GM downsized its intermediate models for 1978, the Chevelle name was dropped. Malibu became the nameplate for all models.
1964
1968
1971